Laravel + Sip Voip ile web browser içinden arama işlemi

Arkadaşlar merhaba, oldukça fazla bir araştırmanın sonunda bulutfona denk geldim. Çalıştıramadığımız bir sistem var, bunu bulutfon sağlıyor mu cevap bekliyorum.

İstediğimiz olaylar:

  • bir laravel sistemimiz var,
  • bu laravel içerisinde (web browserda) gelen çağrıyı görebilmek, cevaplayabilmek ve o anda web browser içerisinden anlık sesli görüşmeyi sağlayabilmek istiyoruz.
  • birisi 0850… li numaramızı aradığında > tetikleyici ile > X.php sayfasına yönlendireceğiz > Bu sayfaya geçiş sağlandığı anda görüşme başlayacak + o sayfanın html/php içeriği normal ekranda görünecek
  • Görüşmenin sonlandırılması / saniye bilgisi / arayanın bilgileri gibi kısımlar için bu görüşme ekranımızı biz tasarladık

Yapamadık, birkaç basit api bulduk ötesi şuan yok. Bu bulduklarımız da zaten çalışmadı.

Detaylı bir cevap muhteşem olur. Şimdiden ilgilenen kişilere teşekkürler.

İletişim için yasakmı bilmiyorum ama (yasaksa silin lütfen admin) : sinayes@gmail.com 'a ulaşabilir.

Merhaba @uydurma,

Özetin özeti sizlerin bir tane Javascript SIP clienta ihtiyacınız vardır.

Daha detaylı bilgi vermemiz gerekirse bizim gibi sistemler (twillio, voip hat tahsis eden operatörler) SIP protokolünü kullanıyorlar. Yani çağrıyı cevaplayan veya başlatacak client burada tarayıcı içinde olacağı için bu işi Javascript diliyle yapmanız gerekiyor. SIP standartlarına uygun yaparsanız sadece Bulutfon’da değil SIP’i doğru düzgün destekleyen bütün operatörlerde çalışır.

Eğer SIP, telco hatta Javascript konularda uzman değilseniz, yani bizim işimiz bu değil daha basit bir çözüm veya web teknolojileriyle bu işi çözmeyiz diyorsanız, benim size iki tane farklı önerim olabilir. Tabii bunlar iş modelinize uyar mı bilmiyorum.

  1. Ücretli bir masaüstü yazılım kullanmanız. Gorüşmeler ücretli masaüstü yazılımla yapılır. Bu yazılımlar belirlediğiniz bir formatta istediğiniz bir URL’i açabiliyor. Örneğin domain.com?arayan=908508850000&aranan=905326202911 gibi gibi.

  2. Arama işlemi başladığı, bitttiği anda Bulutfon sistemi belirlediğiniz bir URL’e callback yapabiliyor. Eğer bir tarayıcıda gezilen sayfa veya kullanıcı sessionıyla bir nevi aramayla, tarayıcıyı kullanılanı eşleştirebiliriz diyorsanız. Çağrı başladığı anda gönderdiğimiz callback ile size websocket teknolojisi kullanarak kişiyi istediğiniz sayfaya yönlendirebilirsiniz. Burada anahtar kelime BulutfonXM’dir.

Sevgiler.

Selamlar,

Benzer bir senaryoda biz de bfxm ile callback ettiğimiz çağrıyı bir JS tabanlı bir SIP client ile yanıtlamak istiyoruz ancak hem jssip hemde sipml5 tarafında bulutfondaki dahili bilgilerimiz ile login olamıyoruz.
JSSİP tarafında websocket link istiyor, sipml5de de alanları doldurmamıza rağmen login olamıyoruz.

Sanırım WebRTC desteği ile alakalı bir durum , bu konuda yakın zamanda bir geliştirmeniz olacak mı ?Nasıl bir yol izlemeliyiz ?

@hisvarlar merhaba,

Bu konuyla ilgili Q4 2019’da bizim bir çalışmamız olacak ancak şimdilik bir şeyin sözünü vermek yanlış olur. Detayları @volkan bey cevaplasa daha iyi olur.

Benim merak ettiğim tarayıcı içinden cevaplamak istemenizin nedeni nedir? Yani tam olarak ihtiyaç nedir?

Kolay gelsin.

Tam ihtiyacımız şu şekilde,

Kullanıcı CRM ekranındayken önüne arama geldi, Cevapla-Reddet butonları çıkarıp, haricen zoiper vs ile çalışanı uğraştırmadan aramayı yanıtlandırmak istiyoruz.

JS tabanlı SIP Client kullamadan, dışarıdan gelen aramayı müşteri temsilcisine BFXM ile yönlendirdiğimizde (zoipere düşen arama) , arayan numarayı gizlemeyebilmemiz mümkün mü ?

Merhaba,

Gelen çağrılarda numara yerine başka bir yazı göstermeniz mümkündür. BulutfonXM’deki set_caller_name methoduna bakabilirsiniz.

Kolay gelsin.

Merhaba , bunu yapıyorum ancak bu sadece zoiperde o numaraya bir isim veriyor. Rehbere kaydetmek gibi.
Numara halen görünüyor.

Kullandığım bfxm

{“bfxm”:{“version”:1},“seq”:[{“action”:“set_caller_name”,“args”:{“caller_name”:“test caller”}},{“action”:“dial”,“args”:{“destination”:“1020”}}]}

Oluşan görüntü

İsteğimiz numaranında görünmemesi ya da belirli karakterlere xx koyabilmek.

Merhaba,

Caller_name ile arayan numara iki farklı veridir. Biz çağrıya arayan adı bilgisi ekliyoruz bu şekilde. BFXM de arayan numaraları manipüle edebileceğiniz bir endpoint yok malesef.

Saygılarımla

Anladım, çağrı merkezinde çalışanların numaraları görmesini engellemek istiyoruz. Arama başlatma işlemini CRM üzerinden numara görmeden başlatıyoruz ancak zoiperde numara çıkıyor.
Dışardan gelen aramayıda BFXM ile ilgili dahiliye yönlendiriyoruz. Yine zoiperde numara görünüyor.

Dahililere gelen-giden çağrılarda numara gizlemeyi bulutfon çatısı altında yapmanın bir yöntemi yok mudur ?