Dahili numara kullanımı ve raporlanması

Merhaba

CRM projemizde kullanmak üzere API üzerinden servisiniz ile entegrasyon yapıyoruz. API’leri kullandığımızda arayan dahili no raporlarda boş geliyor. Ancak örneğin Bria ile Click2Dial kullandığımız durumda dahili numara raporlarda görünüyor, API loglarını ve yazılım geliştiricimizin yorumlarını aşağıda paylaşıyorum:

Bulutfon API’lerinde bulunan Ara ve Yonlendir fonksiyonu sonucunda gelen detay. Burada 1013 nolu dahiliye yonlendirme yapildi ancak “caller_extension” fieldinda santral numarasi geliyor. Ek olarak ara ve yonlendir methodu kullanildiginda yonlendirmeyi kullandigimiz windows applicationlarina dusuremedik(bria,microsip ve Zoiper ile denendi.). Ancak telefonlara kurulan bulutfon aplikasyonlarina bu yonlendirme dusuyor.

{
        "uuid": "ac167b35-07ce-4e26-a252-9443a6b058xx",
        "call_type": "voice",
        "direction": "OUT",
        "caller": "902xxxxxxxxx",
        "callee": "905xxxxxxxxx",
        "duration": 40,
        "caller_extension": "902xxxxxxxxx",
        "callee_extension": null,
        "call_time": "2020-10-12T15:38:31.000Z",
        "answer_time": "2020-10-12T15:38:42.000Z",
        "hangup_time": "2020-10-12T15:39:11.000Z",
        "call_record": "",
        "hangup_cause": "NORMAL_CLEARING"
},

Asagida ki gorusme detayi ise CallTo Protokoluyle gerceklestirildi. Ilgili telefon numarasina tiklandiginda Bria otomatik olarak acildi ve aramayi yapti. Bunda caller_extension alaninda istedigimiz gibi 1013 numarali dahiliden aramanin ciktigini gorebiliyoruz.

 {
        "uuid": "0418e1f8-8048-4716-ae3d-ef0374365bxx",
        "call_type": "voice",
        "direction": "OUT",
        "caller": "902xxxxxxxxxxx",
        "callee": "905xxxxxxxxxx",
        "duration": 15,
        "caller_extension": "1013",
        "callee_extension": null,
        "call_time": "2020-10-21T14:31:43.000Z",
        "answer_time": "2020-10-21T14:31:53.000Z",
        "hangup_time": "2020-10-21T14:31:58.000Z",
        "call_record": "",
        "hangup_cause": "NORMAL_CLEARING"
},

API kullandığımız durumda dahili numaranın çıkmasını nasıl sağlayabiliriz?

Teşekkürler
Lütfi

Lutfi Bey merhaba,
Belirttiğiniz senaryo üzerinden burada bir hata olduğunu tespit ettik.
İş yoğunluğumuza bağlı olarak bu sorunun çözümü için gerekli geliştirmeyi ilerleyen günlerde tamamlamayı planlıyoruz. Çözüm sağlandığında buradan sizi bilgilendireceğim.