Spech To Text [BulutfonXM]


#1

Merhaba,

Müşterinin söylediklerini yazıya dönüştürüp daha sonra bir servise yönlendireceğim. Bir uygulama yapmamız mümkünmüdür. Spech to text olarak dışardan bir API destek alabilirim ama bunu BulutfonXM ile yapmak mümkün olabilir mi?

Çağrı sırasında müşteri sorular sorulacak verilen cevapları text’e dökmek istiyorum?

Yardımcı olabilirmisiniz?


#2

Barış Merhaba,

Maalesef bu konuda Türk dili için stabil çalışan bir servis yok. Sadece EVET, HAYIR gibi temel kelimeleri içın olabilir. Diğer bir konu bununla ilgili sektörel çalışma yapmak gerekiyor. Aynı kelime farklı sektörlerde farklı anlamlar taşıyabiliyor.

Kolay gelsin.


#3

Onur Abi Selam,

Servisi buldum. Amazonunda var. Google’da bir kaç tane daha servis test ettim şuan için ihtiyaçlarımı çözdü. Ancak bunu BFXM nasıl aktarabilirim burda biraz tıkandım müşterinin yaptığı tuşlamaları alabiliyoruz araya nasıl bir servis koyabiliriz bunu merak ediyorum. Evet hayır demesi bile bazı konularda yeterli olacak.


#4

Merhaba

Bizimde benzer konuda bir ihtiyacımız bulunuyor. Arama esnasında arayan kişi tarafından gelen sesi canlı olarak aldıktan sonra harici bir yerde text e dönüştürme işini yapabiliyoruz. (Sanırım SR (Speech-to-Text) veya Sesli IVR burada da bu konu hakkında bazı çalışmalar yapılmış.) Bu noktadaki ihtiyacımız min gecikme ile sesi alabilmek oluyor bu konuda bir çözümünüz var mı?


#5

Merhaba,

Nasıl yapabildiniz acaba ? yardımcı olabilirmisiniz? Servis olarak nasıl bir servis kullandınız XM olarak ses kaydetmek için nasıl bir yöntem seçtiniz? Yukarıdaki mesajınıza istinaden bunun yapıldığını anlıyorum. TEXT dönüştürüp göndermek bile yeterli :slight_smile:

TXT dönüştürme yapabildikten sonra bir tane XM yöntemi ile mesaj verebiliriz. Lütfen bekleyin. Şeklinde yada bekleme süresini üst sınırlarda tutabilirsiniz. Bahsettiğiniz sorun çözümlenebilir.

Ek olarak bulutfon santlral mi kullanıyorsunuz?


#6

Merhaba Barış Bey

Sesi alabilmiş değiliz. Mesajımda sesi aladıktan sonra text e dönüştürebildiğimi yazmıştım sanırım bir yanlış anlaşılma olmuş bizimde temel problemimiz sesi alabilmek oluyor. Bu konuda bazı denemeler yaptık sanırım çözümümüz bulutfon dışı bir numaraya yönlendirip ordan çözmek olacak ancak şu an iş planımız buna uygun değil halen bulutfon üzerinden nasıl çözebileceğimizi düşünüyoruz. Toplulukta bu konuya kafa yormuş arkadaşlarımız var ise görüşlerini paylaşırsa çok güzel olur.


#7

@onurozgurozkan Abi selam,

Müşterinin çağrı sırasında ses kaydını bize url yada ses dosyası olarak verbilirmisiniz?
Böyle bir sistem yapmamamız mümkün mü?

Yada ses dosyası verilmese bile 3. parti uygulama’da direk sesi stream edebilir mi xm?


#8

Merhaba,
Şu an için maalesef çağrı sırasında ses kaydını anlık olarak veremiyor ya da 3. parti herhangi bir uygulamaya stream edemiyoruz. Bununla ilgili bir çalışma iş planımızda mevcut ama süre konusunda kesin bilgi veremiyorum.
İyi çalışmalar.


#9

@huseyin.tunc Merhabalar,

Bu konuda geliştirmeye biraz öncelik verebilirmisiniz? Şuan hiç bir bulut ip telefon sistemlerinde böyle bir hizmet yok eğer sizler yaparsanız tek olacaksınız. Çalıştığım firma gereği böyle bir işe aciliyetli olarak ihtiyacımız bulunmaktadır.


#10

Barış Bey,
Size lazım olan ASR servisi mi? Yani BFXM içinde bir ses dosyası çalıp gelen cevabı text olarak size post etmemiz işinizi görebilir mi?


#11

Merhaba,

Ses dosyasını çalmak demeyelim anlık olarak ses dosyasını dinlemesi gerekiyor. ASR servisi var. BFXM içinde bu ses dosyasını stream etmemiz gerek @huseyin.tunc şuan mümkün olmadığını ancak iş planlarında olduğunu söylediler. Sizin farklı öneriniz varmı?


#12

Evet bende Barış Bey’e katılıyorum. Bu konu önceliklendirilir ise bizim için fark yaratacaktır.


#13

Müşterinin verdiği cevapları text etmesi gerekmekte sistemde bulunan ses dosyalarının api üzerinden erişim sağlayarak text dönüştebiliriz zaten bize müşteri çağrı sırasında cevapladığı cümleler, örn: IVR arızanızı söylermisiniz dediğinde müşteri XXXX cihazım çalışmıyor. dediği takdirde text’e atması gerekiyor. İstediğim işlem budur.

@aecceyhan aynı şekilde ihtiyaçı var zannedersem

Öncelik verilmesini bende talep ediyorum. Bizlere düşen neyse yardımcı olalım?


#14

@bsakizli @aecceyhan merhaba,

Buradaki zorluk derecesi ne kadar olması zalım. Misal “EVET”, “HAYIR”, “1”, “2” gibi basit kelimeler yeterli mi? Yoksa daha kompleks ifadeleri mi istiyorsunuz? Misal “Hasta Ahmet beyin iki doz X ilacı alması gerekiyor.” gibi.

Tekrar söylemek istiyorum ASR kütüphaneleri türk dilinde maalesef çok etkin çalışmıyor. Beklentinizi tam öğrenirsek daha iyi bir çözüm sağlarız.

Kolay gelsin.


#15

@onurozgurozkan Abi Selam,

Müşterinin arıza kaydı açtırma işlemleri yayın olarak olarak kullanmayı düşünüyoruz ancak başlangıç olarak evet ve hayır cevaplarını bile text’e dökmemiz bir adım demektir. Faydası olur. Abi Google API bu konuda türkçe’de sanki biraz iyi gibi.


#16

evet hayır gibi cümleler başlangıç aşamasında bizim için yeterlidir ancak daha karmaşık cümlelerinde kullanılması ilerideki senaryolarda gerekecektir. ASR çözümlerinin kalite sorununun bizde farkındayız ve ASR kaynaklı oluşabilecek problemleri zaten gözardı ediyoruz